کالج های ارزان قیمت برای رشته MBA در کانادا

دسته بندی: عمومی

2020/07/23


کالج های ارزان قیمت MBA در کانادا

رشته MBA در کانادا یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویانی است که به دنبال آموزش باکیفیت در سطح جهانی و شهریه مناسب هستند. کانادا از نظر معیارهای آموزش با آمریکا یکسان است، اما با این تفاوت که هزینه ی برنامه ها در کانادا تقریبا یک چهارم آمریکا می باشد. به همین دلیل اکثر دانشجویان ایرانی، کانادا را برای ادامه تحصیل به آمریکا ترجیح می دهند. تنها مشکلی که دانشجویان ایرانی در کانادا با آن  مواجه هستند، مشکل زبان است. همانطور که در مقاله های قبل نیز به آن اشاره کردیم، کانادا کشوری دو زبانه بوده که انگلیسی و فرانسوی از زبان های رسمی و ملی این کشور می باشند. برخی از دوره های MBA نیز به زبان فرانسه برگزار می شود. اگر به زبان فرانسه مسلط نیستید، ممکن است مجبور شوید از چند گزینه صرف نظر کنید.

شهریه دانشگاه های برتر MBA ممکن است بسیار سنگین باشند، حدود 40،000 دلار. اما کالج های زیادی وجود دارند که شهریه این رشته در آنها زیاد نیست و در عین حال رنک جهانی این کالج ها نیز مناسب است. به علاوه می توانید ضمن تحصیل در کالج، به کار پاره وقت نیز بپردازید و از این راه هزینه های کالج خود را جبران کنید. بنابراین اگر قصد تحصیل در رشته MBA را دارید و به دنبال کالج هایی با شهریه مناسب تر هستید، در اینجا لیستی از این کالج ها را بهمراه مدت زمان و شهریه هریک برای کمک به شما آورده ایم.

 

1. دانشگاه مموریال نیوفاندلند

اکثر دانشجویان این دانشگاه به طور پاره وقت در حال تحصیل هستند و در واقع تا 8 سال برای اتمام دوره تحصیلی خود زمان دارند. اما این امر به معنای این نیست که کالج، دانشجویان ماهری پرورش نمی دهد. این دانشگاه دارای چهار پردیس است که در سنت جان، گرنفل و هارلو قرار دارد.

شهریه برای دانشجویان بین المللی: 6,452$ در سال

اپلیکیشن فی: 100$

مدت دوره: 1.5 تا 2 سال

 

2. دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

کارشناسی ارشد MBA ارائه شده توسط بیزنس اسکول این دانشگاه، به منظور آموزش متخصصان بیزنس با دانش و مهارت های پیشرفته در زمینه های تخصصی زیر می باشد:

  • سرمایه گذاری
  • منابع انسانی
  • مدیریت / رفتار سازمانی
  • بازار یابی
  • مدیریت عملیات / تجارت بین المللی

 شهریه برای دانشجویان بین المللی: 8,160$ در هر ترم

 مدت دوره: 2 سال

 کالج-ارزان-قیمت-برای-رشته-MBA-کانادا|اپلای-پلاس

3. دانشگاه منیتوبا

پیش نیاز دوره کارشناسی ارشد رشته امور مالی (M.Sc.)، اتمام دوره های لازم و دوره های اختیاری مشخص شده است. این دوره همچنین به پایان نامه و تمرین تحقیقاتی نیاز دارد. روش های تحقیق از دوره های اقتصاد سنجی و حداقل یکی از دروس اقتصاد خرد یا اقتصاد کلان انتخاب می شوند.

 شهریه کل دوره برای دانشجویان بین المللی: 48,211$

 مدت دوره: 2 سال

 

4- دانشگاه ساسکاچوان

دوره کارشناسی ارشد علوم مالی (M.Sc.) یک برنامه پژوهش محور است. این دوره پیش زمینه تئوری خوبی در مسائل مالی معاصر و بنیان محکمی در روش های تجربی، به دانشجویان می دهد. ماهیت این دوره تحقیقاتی می باشد، مخصوصاً برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکترا هستند.

 شهریه برای دانشجویان بین المللی: 3,950$ در هر ترم

 مدت دوره: 2 سال

کالج-ارزان-قیمت-برای-رشته-MBA-کانادا|اپلای-پلاس

5- دانشگاه ویلفرد لوریه

این برنامه دو رشته ی سازماندهی رفتار و مدیریت منابع انسانی یا مدیریت زنجیره تأمین را ارائه می دهد. این دوره تمام پیش نیاز های لازم که دانشجو برای ورود به مقطع دکترا لازم دارد را به متقاضی ارائه می دهد.

شهریه برای دانشجویان بین المللی: بین 10,962$ تا 46,215$

مدت دوره: 12 ماه

 

6. دانشگاه سنت مری

رشته Sobey MBA یک برنامه تحول پذیر، پویا و چالش برانگیز است که دانشجویان را با مفاهیم و ابزارهای لازم برای رهبری مؤثر در اقتصاد جهانی امروز تجهیز می کند. اعضای هیئت علمی با استاندارد های جهانی، شبکه ای از همکلاسی های با استعداد و ارتباط محکم با جامعه تجاری، تجربه یادگیری دانشجویان را غنی می کند. این برنامه یک پایه محکم آکادمیک، فرصت های یادگیری کاربردی و انواع رویدادهای بیزنس دانشجویی را برای درک عمیق تر از بیزنس فراهم می کند.

شهریه کل دوره برای دانشجویان بین المللی: 42,000$

 مدت دوره: 12 ماه

 کالج-ارزان-قیمت-برای-رشته-MBA-کانادا|اپلای-پلاس

 7. دانشگاه لاوال

این برنامه دانشجو را قادر می سازد تا ابزار لازم را برای درک پیچیدگی و پویایی تغییرات مؤثر بر سازمان ها بدست آورد. این دوره همچنین به دانشجو کمک می کند تا رویکردهای مختلف، مفاهیم اصلی و ابزارهای مختلف مورد استفاده در مدیریت استراتژیک را درک کند و با توجه به روند فعلی در اقتصاد، به تفکر عمیق بپردازد و قادر به حل مسئله در این زمینه شود.

 شهریه برای دانشجویان بین المللی: 7,892$ در هر ترم

 مدت دوره: 2 سال

 

8. دانشگاه پرینس ادوارد آیلند

یک برنامه EMBA توسط دانشکده بیزنس ارائه می شود و از دانشجویان رهبرانی بسیار تاثیر گذار می سازد. این برنامه دو شاخه مطالعاتی را ارائه می دهد: یکی مدیریت نوآورانه و دیگری مدیریت بیوتکنولوژی و کارآفرینی. روش های تدریس شامل روش های نظری، یادگیری تجربی و روش های پژوهش محور هستند.

شهریه برای دانشجویان بین المللی: 7,320$ در سال

مدت دوره: 20 ماه

 کالج-ارزان-قیمت-برای-رشته-MBA-کانادا|اپلای-پلاس

9. دانشگاه واترلو

کارشناسی ارشد علوم مدیریتی (MMSc) یک مدرک تحصیلی است که می تواند طی یک سال به صورت تمام وقت تکمیل شود. علاوه بر الگوبرداری، اقتصاد و رفتار سازمانی، هر دانشجو در معرض تحقیقات عملیات مقدماتی، سیستم های اطلاعاتی و مدیریت فناوری قرار خواهد گرفت، زیرا این مفاهیم، پایه های علم مدیریت هستند.

شهریه برای دانشجویان بین المللی: $18,774

مدت دوره: 1 سال

 

10. دانشگاه اتاوا

این برنامه به منظور آموزش متخصصانی است که می توانند با انجام و نشر تحقیقات دقیق علمی، کاربردی و سیاست گذاری در مدیریت، در تعالی دانشگاهی و تأثیر بر تغییر در جامعه نقش داشته باشند. دانشجویان این دوره می توانند تمرکز خود را در مدیریت نوآوری یا کارآفرینی انتخاب کنند.

 شهریه برای دانشجویان بین المللی: $18,699

مدت دوره: 1.5 تا 2 سال


دیدگاه کاربران